Dag 4 – Det här åt jag idag

då kommer min dag 4 upp (en dag senare).

Igår fick jag för mig att testa göra en maträtt som jag älskar, kibbe(?) heter det och älsklings mamma brukar laga det. Jag verkligen älskar det och ibland frågar älsklings mamma mig ;vad vill du äta idag? , så kollar jag på henne och ler så säger hon typ ; dum fråga, jag gör kibbe idag. Haha. Men iaf, det var rätt svårt och hitta recept på det eftersom det inte är en svensk maträtt, hittade bara ett enda recept och det var med massa ingridienser som hans mamma inte brukar ha i, så jag fick fantisera lite, och hade Denise här som fick fantisera med mig haha, men de gick väl sådär.. Det luktade kibbe om maten, det såg ut som kibbe, men det smakade inte som kibbe haha. Och den blev för torr så den satt inte ihop som den skulle utan blev bara massa smulor. men men, det gick iaf att äta så. Får be hans mamma visa mig någon dag hur man gör som hon gör så jag lär mig, skulle kunna äta detta varje dag så gott är det. Så där har ni vad jag åt igår. TackHej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0